آموزش پاک کردن کش تلگرام در اندروید و ویندوز

تلگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی است‌ که کاربران بی حد و حصری دارد، به نحوی که حتی با وجود فیلتر شدن همچنان در صدر شبکه های اجتماعی محبوب جهانی قرار داشت. علت استفاده فراگیر مردم از تلگرام علاوه بر راحتی کار با آن، به سبب قابلیت های بسیار خوب این برنامه است. یکی از معروف ترین امکانات این شبکه جهانی بهره مندی آن از ظرفیتی به نام کش است. اما منظور از کش چیست و پاک کردن کش تلگرام چگونه است؟ در این مقاله به بررسی این موضوعات می پردازیم.

همچنین اگر از کاربران اینستاگرام باشید، احتمالا به مقاله آموزش پاک کردن پیش نویس در اینستاگرام نیز علاقمند خواهید بود. مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

چگونه لایک فیک بگیریم ؟

کش تلگرام

قبل از ورود به موضوع اصلی این مقاله بهتر است که مطالبی در خصوص کش ارائه شود تا با این قابلیت اپلیکیشن تلگرام بیشتر آشنا شویم. اصطلاح کش در گذشته معمولا به هنگام خرید کامپیوتر و در بین دانشجویان نرم افزار و سخت افزار و فناوری اطلاعات دیده می شد، اما اکنون این واژه فراتر از کاربرد قبلی خود به گوش می خورد. منظور از واژه کش پنهان کردن و یا پنهان شدن مطلبی است که شاید بعدا مورد استفاده قرار گیرد.

عبارت کش تلگرام در اندروید و ویندوز نیز تقریبا همان مفهوم گذشته را می دهد و در معنای دقیق تر منظور روش و تکنیکی است که با هدف افزایش سرعت اپلیکیشن تلگرام به آن توجه می شود. به بیانی ساده تر قتی شما در تلگرام وارد کانال و یا گروهی می شوید، تمامی فایل هایی که از سرور تلگرام ارسال و یا دریافت می کنید بر روی حافظه گوشی یا هارد کامپیوتر ذخیره می شود. با اینکار دفعه بعد که شما مجددا وارد گروه یا کانال قبلی می شوید عکس ها و ویدئوهایی که قبلا دانلود کرده اید، بدون دانلود مجدد لود می شوند.

در واقع کش تلگرام کمک می کند تا شما از دانلود چندین باره نجات پیدا کنید و در هزینه شارژ اینترنت شما صرفه جویی شود.

بنابراین کش تلگرام در واقع یک حافظه موقت است که محتوای آن دربرگیرنده ی تمام فایل هایی است که از طریق تلگرام آن را دریافت و یا ارسال کرده اید. با این توضیحات تقریبا مقصود از کش تلگرام در اندروید و ویندوز مشخص شد و معلوم گردید که این قابلیت تلگرام یکی از مزیت های عالی این اپلیکیشن است.

بیشتر بخوانید» حالت Last seen recently در تلگرام و تشخیص آنلاین بودن شخص

آموزش پاک کردن کش تلگرام

مزیت پاک کردن کش تلگرام

علی رغم مزیت هایی که حافظه تلگرام دارد، اما پاک کردن کش تلگرام نیز حائز اهمیت است و در موارد زیادی خیلی از کاربران به دنبال پاک کردن کش تلگرام هستند. چرا که به دلیل محدودیت حافظه گوشی و تبلت، رم و پردازنده ی گوشی یا تبلت و یا حتی کامپیوتر قدرت نظارت و مدیریت تمام فایل های موجود را ندارند. بنابراین این امر باعث کند شدن عملکرد آنها می شود و دیگر ذخیره تمامی فایل های تلگرام امکان پذیر نمی باشد. به همین علت باید برخی از اطلاعات غیر ضروری را به منظور خالی کردن حافظه گوشی حذف کرد تا فضای کافی برای اطلاعات ضروری موجود باشد.

علاوه بر این موضوع، از دیگر موارد اهمیت حذف کش تلگرام بخاطر مسائل امنیتی و حفظ حریم شخصی افراد است. بعد از بیان قابلیت کش در اپلیکیشن تلگرام و ذکر نقاط قوت و ضعف این قابلیت مشخص می شود که آموزش استفاده از این مزیت برای تمام کاربران این شبکه اجتماعی مهم و یا حتی ضروری است. به همین جهت مطالعه این مطلب چند دقیقه ای راه گشای خیلی از کاربران شبکه جهانی تلگرام بوده و آن ها را در استفاده بهتر از این برنامه کمک خواهد کرد.

آموزش پاک کردن کش تلگرام در اندروید و ویندوز و یا سایر سیستم عامل ها همچون ios با وجود یکسان بودن کلیت، دارای جزئیاتی است که با مطالعه ادامه متن به راحتی می توان آنها را به کار برد.

بیشتر بخوانید: آموزش حذف اکانت تلگرامی

نحوه پاک کردن کش تلگرام در اندروید

برای پاک‌ کردن کش تلگرام در تمام سیستم عامل های اندروید لازم است که مراحل زیر را به صورت پی در پی انجام دهید.

  • برنامه تلگرام را باز کرده و از قسمت بالای صفحه بر روی آیکن ۳ خط موازی ضربه بزنید. سپس گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • اکنون در صفحه تنظیمات به قسمت Messages رفته و بر روی روی گزینه Cache Settings ضربه بزنید.
آموزش پاک کردن کش تلگرام

تنظیمات کش تلگرام Cache Settings

در صفحه تنظیمات کش یا همان Cache Settings با سه قسمت مواجه می شوید:

مدت زمان نگهداری داده ها یا Keep Data

با استفاده از این گزینه می توانید مدت زمان نگهداری فایل های کش شده برروی حافظه دستگاه خود را تنظیم کنید. روی عبارت Keep Data ضربه بزنید، در فهرستی که باز می شود ۳ گزینه قرار دارد:

آموزش پاک کردن کش تلگرام

تنظیمات مربوط به مدت زمان نگهداری کش تلگرام – نسخه اندروید

  • یک هفته ۱ week
  • یک ماه ۱ month
  • برای همیشه Forever

به شما توصیه می کنیم این گزینه را برروی Forever تنظیم کنید. زیرا ممکن است تمایل داشته باشید که فایل بخصوصی را برای خود نگه دارید. اما اگر گزینه ۱ week یا ۱ month را انتخاب نمایید بعد از یک هفته یا یک ماه به طور اتوماتیک همه فایل ها حذف خواهند شد.

پاک کردن کش تلگرام یا Clear Cache

در این قسمت می توانید تمامی فایل های مورد نظر خود را حذف کنید. روی عبارت Clear Cache ضربه بزنید. همانگونه که می بینید یک فهرست باز خواهد شد که می توانید نوع فایل های مورد نظر خود را انتخاب کنید:

  • عکس ها Photos
  • ویدیو ها Videos
  • اسناد Documents مانند فایل های ورد یا PDF
  • سایر فایل ها Others

هر کدام از گزینه ها را که مایلید حذف گردد تیک زده و در آخر برروی گزینه Clear Cache ضربه بزنید تا همه فایل های انتخاب شده حذف شوند.

آموزش پاک کردن کش تلگرام

بانک اطلاعاتی ذخیره شده روی حافظه گوشی Local Database

در این قسمت متن تمام چت های خود را پاک کنید. در واقع این دیتابیس متن تمام چت ها را ذخیره می نماید. کافی است که بر روی عبارت Local Database ضربه بزنید و بعد از آن گزینه Yes را لمس کنید تا همه ی چت ها به صورت همزمان با یکدیگر حذف شوند. با انجام کامل این مراحل در عرض چند دقیقه می توانید به راحتی بسیاری از اطلاعات غیر ضروری را حذف کنید.

اگر شما علاوه بر تلگرام در پلتفرم اینستاگرام نیز فعالیت دارید، فالوجت می تواند در زمینه خرید فالوور واقعی شما را راهنمایی کند.

نحوه پاک کردن کش تلگرام در آیفون و آیپد

 در خصوص نحوه ی پاک کردن کش تلگرام در آیفون و آپید نیز جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و می توان مثل سیستم‌ عامل اندروید به راحتی این ‌کار را انجام داد. چراکه این روش دقیقا مشابه پاک کردن کش تلگرام در اندروید است، فقط کمی شکل و طرح منوها با هم فرق می کنند. برای این کار کافی است که:

  • برنامه تلگرام را باز کنید و از قسمت پایین صفحه روی گزینه Settings ضربه بزنید.
  • حالا در این صفحه گزینه Cache Settings را پیدا کرده و برروی آن ضربه بزنید.
  • بقیه مراحل هیچ تفاوتی با نسخه اندروید ندارد.
پاک کردن کش تلگرام

نحوه پاک کردن کش تلگرام در ویندوز

خیلی از کاربران شبکه اجتماعی تلگرام از نسخه های ویندوز این اپلیکیشن استفاده می کنند. نحوه ی پاک کردن کش تلگرام در نسخه ویندوز نیز تقریبا مشابه نسخه های گفته شده در مطالب بالاست. برای پاک کردن کش تلگرام در نسخه کامپیوتر (ویندوز، لینوکس) مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • برنامه تلگرام را باز نمایید و از منوی بالای صفحه برروی گزینه Settings کلیک کنید.
  • حالا در صفحه تنظیمات به سمت پایین حرکت کنید تا به تیتر Local Storage برسید. رو به روی این عبارت یک گزینه با عنوان Clear All به معنی «پاک کردن همه» وجود دارد که باید برروی آن کلیک کنید.

پاک کردن کش تلگرام در نسخه ی ویندوز تنها نیازمند چندین کلیک ساده بوده و در یک‌ چشم به هم زدنی صورت می گیرد.

آموزش پاک کردن کش تلگرام

سخن پایانی

پاک کردن کش تلگرام زمان زیادی از شما نمی گیرد اما با همین کار ساده سرعت گوشی شما چندین برابر بهتر می شود و استفاده از این نرم افزار را برای شما راحت تر می کند. هدف این مقاله آموزش پاک کردن کش تلگرام در نسخه اندروید و ویندوز و سایر سیستم عامل ها ی رایجی بود که به کمک آنها می توان به شبکه جهانی تلگرام پیوست و از قابلیت های آن استفاده کرد. امید است که این مطالب پاسخ گوی نیاز و سوالات شما باشد.

فالوجت پاسخگوی تمام سوال های کاربران در این زمینه و سایر مباحث ضروری در استفاده از شبکه های اجتماعی است. برای این منظور تنها کافی است که سوالات خود را با ما در میان بگذارید. علاوه بر این می توانید راهنمایی های لازم در زمینه خرید ربات اینستاگرام را نیز از ما دریافت کنید.

چگونه فالور بگیرم

 

۲ دیدگاه دربارهٔ «آموزش پاک کردن کش تلگرام در اندروید و ویندوز»

  1. سلام- وقت بخیر- اگر در تلگرام نسب شده در گوشی به علت پر شده حافظه ی گوشی امکان دانلود فایل یا عکس و… وجد نداشته باشد- در نسخه ی تلگرام نصب شده در کامپیوتر ( منظورم نسخه ی دسک تاپ همان تلگرام گوشی ست) هم نمی توان چیزی دانلود کرد.
    ممنونم میشم پاسخ بدید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .