بازاریابی کسب و کارهای کوچک پرسود

امروز قصد دارم در مورد چند استراتژی شگفت انگیز برای بازاریابی صحبت کنم که برای کسب و کارهای کوچک، بسیار موفقیت آمیز است. پس اگر هنوز در ابتدای راه هستید من را در این مطلب همراهی کنید تا نکات و استراتژی های بازاریابی مشاغل کوچک را با هم بررسی کنیم.

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

ابزارهای کسب و کارهای کوچک پرسود

1- بازاریابی با تولید محتوا | content marketing

18٪ از بازاریابان معتقدند بازاریابی محتوا بیشترین تأثیر را در تجارت آن ها داشته است. صادقانه بگویم اگر سایتی دارید و محتوای خوب و جذابی نداشته باشد در نهایت محکوم به شکست خواهید بود. بازاریابی محتوا فرآیندی برای ایجاد محتوای ارزشمند است که برای مخاطب جذاب باشد.
برخلاف تبلیغات پولی، بازاریابی محتوا بیشتر روی نتایج طولانی مدت تمرکز دارد.
بازاریابی محتوا آسان نیست، و نیاز است که هر عنصری به درستی انجام شود:

  • – محتوای با کیفیت
  • – سئو و بهینه شده برای سایت ها یا شبکه های اجتماعی
  • – برای خوانندگان بهینه شده است (جذاب و گیرا – فارغ از هر غلط املائی)
  • – تداوم در تولید محتوا
  • – تولید محتوا محدود به پست های وبلاگ نیست؛ بلکه شامل فیلم ها، پادکست ها، دوره های آنلاین و تعداد زیادی رسانه دیگر است.

بیشتر بخوانید» بازاریابی و برندینگ، دو روی سکه کسب و کار

2- بازاریابی در شبکه های اجتماعی پرطرفدار

اهمیت استفاده از رسانه های اجتماعی، برای رونق تجارت امری غیرقابل انکار است. اگر افراد از طریق رسانه های اجتماعی شما را پیدا نکنند قطعا رقبا جای شما را خواهند گرفت. 
یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی در جذب خریداران و فروش محصول تاثیر به سزایی دارد. حتما می دانید اینستاگرام چیزی جز تولید محتوای جذاب و مستمر نیست. البته از اهمیت تعامل مخاطبانتان نباید غافل شوید. یکی از راهکارها برای جلب توجه مخاطبانتان و پرستیژ کاری برای پیج های کاری خرید فالوور فیک است.

3- استفاده از سایت های تخفیف گروهی

نت برگ و نمونه های دیگری از این گونه سایت ها که به تازگی در ایران رواج پیدا کرده است راهکاری خوبی برای بازاریابی هستند، اما چطور؟!
سایت های معاملات کوپن مخاطبان زیادی را جمع می کند که براساس مکان گروه بندی می شوند و سپس به مشاغل محلی، منطقه ای یا حتی ملی اجازه می دهد تا تخفیف های محدودی را به اعضای خود ارائه دهند.
هدف اصلی استفاده از سایت های معاملات کوپن فروش نیست. هرچه تخفیف شما قابل توجه باشد، محبوبیت معامله شما نیز بیشتر خواهد بود. هدف این است که افراد محصولات و خدمات شما را امتحان کنند، و از اینجا به بعد استراتژی های حفظ مشتری شما شروع می شود.

 

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

4- بازاریابی ایمیلی | Email marketing

بازاریابی از طریق ایمیل، سنگ بنای بازاریابی دیجیتال است.
بیشتر افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند بلافاصله از شما خرید نمی کنند. گرفتن اطلاعات تماس برای بازاریابی و ایمیل بالاترین کانال برای تعامل با مشتریان است. قیف بازاریابی از طریق ایمیل به این صورت است که بازدیدکنندگان در ازاء ارائه اطلاعات تماس یا ایمیلشان هدایایی را به صورت رایگان دریافت می کنند. مواردی همچون کوپن، کتاب، وبینار رایگان و …از جمله این هدایا می تواند باشد.

بیشتر بخوانید» افزایش فروش با بازاریابی تاثیرگذار و راهکارهای استفاده از آن

5- وبینار | webinars

وبینار اساساً سمیناری است که به صورت آنلاین برگزار می شود. که می تواند به صورت ارائه، نمایش یا بحث باشد.
وبینارها اغلب به عنوان آهنربا های سرب برای بازاریابی از طریق ایمیل استفاده می شوند و موضوع مناسب می تواند دسته زیادی از مشتریان جدید را به لیست شما سوق دهد. همچنین می تواند برای ایجاد اعتبار با مشتریان فعلی شما مورد استفاده قرار گیرد.
وبینارها در برخی موارد خاص بسیار خوب کار می کنند. باید یکی را امتحان کنید تا ببینید برای مخاطبان هدف شما کار می کند یا خیر.

6- مشاوره رایگان

وقتی صحبت از خدمات حرفه ای می شود ، مردم خواهان دستیابی به تخصص هستند. ترویج یک مشاوره رایگان راهی عالی برای هدایت مشتریان بالقوه به کالا و خدمات شما است.

7- ارائه طرح های تشویقی به کارکنان

  • یکی از بهترین راهها برای یافتن مشتری جدید، پرسنل فعلی شما هستند. کارمندان شما از محصول یا خدمات شما اطلاع دارند. آنها از مشتری شما اطلاع دارند. برخی از آنها بدون انگیزه مالی ابتکار عمل را انجام می دهند ، اما اکثر آنها چنین نیستند ، و کسانی که در تجارت جدید آورده اید باید تشویق شوند که روند را با پاداش مالی (کوپن، تخفیف یا هر چیز دیگری ) تکرار کنند.
    به کارمندان خود که مراجعه کنندگان جدیدی ارجاع می دهند ، مشوق ارائه دهید. تحقیقات ثابت می کند که لزوماً پولی نیست.

بیشتر بخوانید» اشتباهات بازاریابی اینستاگرام (آپدیت سال 1400)

8- تبلیغات در سایت های شبیه دیوار

یک راه خوبی که می توانم به شما معرفی کنم تبلیغ در سایت های نیازمند و آگهی شبیه دیوار هست. این گونه سایت ها اکثرا بدون دریافت هزینه اقدام به انتشار آگهی برای شما می کنند.

تبلیغات در سایت های شبیه دیوار

 

استراتژی های بازاریابی کسب و کار کوچک با سرمایه کم

  • یک هدف و بودجه تعیین کنید این موضوع کمک می کند تا بی برنامه و بدون چشم انداز جلو نروید.
  • تبلیغات حرف اول را میزنند چرا که سبب دیده شدن شما می شوند
  • به تبلیغات گوگل اعتماد کنید. تبلیغ در گوگل مشتریان زیادی را از سراسر جهان به سوی شما جذب می کند.
  • شبکه های اجتماعی قهرمان هر بازاریاب. از اهمیت شبکه های اجتماعی پر طرفدار (مثل اینستاگرام، یوتیوب و …) در معرفی محصولات و خدماتتان غافل نشوید. این ها ابزار تعامل هر چه بیشتر با مخاطبانتان هستند.
  • بازاریابی از طریق ایمیل
  • داشتن یک وبلاگ ( با کمترین هزینه مالی و زمانی در گوگل بدرخشید )
  • لزوم اهمیت به تبلیغات دهان به دهان با جلب رضایت مشتریان حتی پس از خرید

 

بازاریابی کسب و کارهای کوچک

در نهایت …

حتما متوجه شدید منظور من از تبلیغات و بازاریابی، جلب مشتری با ادعاهای حقیقی و درست هست. بله اگر مشتریان را تنها از طریق ادعاهای جذاب و مبالغه‌آمیز جذب کنید شاید در وهله اول سود سریع و زیادی به دست آورید؛ اما من به شما قول می دهم که در بلند مدت اعتماد مشتریان تان از بین می رود.
این در حالی هست که با جلب اعتماد مشتری ها می توان آن ها را به مشتریان وفاداری تبدیل کرد، که به صورت رایگان برای کار و محصولات شما بازاریابی می کنند.
همراهان فالوجت از اینکه من را در این مطلب همراهی کردید بسیار سپاسگزارم …
شما دوست دارید در محتوای بعدی چه نکاتی را برای شما بازگو کنم ؟! بی صبرانه منتظر دیدن نظرات و دیدگاه های شما پیرامون این مطلب هستم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .